Regulamin
REGULAMIN KORZYSTANIA Z APARTAMENTÓW VIPAPARTAMENTY.PL
Niniejszy regulamin stanowi o warunkach rezerwacji apartamentów zamieszczonych na stronie internetowej https://www.vipapartamenty.pl
I. Postanowienia Ogólne.
- Niniejszy regulamin określa warunki wynajmu krótkoterminowego umeblowanych i wyposażonych apartamentów, w tym warunki dokonywania ich rezerwacji.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część kontraktu najmu krótkoterminowego Apartamentu.
- Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:
- Apartament – lokal opisany szczegółowo na stronie https://www.vipapartamenty.pl lub portalach ogłoszeniowych, który stanowi przedmiot Rezerwacji lub Najmu,
- Wynajmujący – Nieruchomości Imper S.C. ul.Sienkiewicza 1C 34-500 Zakopane obsługująca serwis internetowy https://www.vipapartamenty.pl świadcząca Usługę,
- Przedpłata – opłata w wysokości nie mniejszej niż 30% ceny za Usługę, która stanowi podstawę świadczenia Usługi, podlegająca zaliczeniu na poczet Ceny Usługi. Strony mogą uzgodnić inną kwotę Przedpłaty lub z niej zrezygnować,
- Potwierdzenie Rezerwacji – przesłanie drogą mailową odpowiedniego formularza Klientowi oraz wpłynięcie Przedpłaty na konto Wynajmującego,
- Rezerwacja – uprawnienie do korzystania z Apartamentu na warunkach określonych w niniejszych Regulaminie i Potwierdzeniu Rezerwacji,
- Klient – osoba prawna lub osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych w rozumieniu zapisów Kodeksu Cywilnego,
- Usługa – usługa najmu Apartamentu opisanego na stronach https://www.vipapartamenty.pl lub portalach ogłoszeniowych, które Wynajmujący wynajmuje Klientom na cele mieszkaniowe działając w imieniu własnym. Wynajem lokali ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Najemców.
II. Przedmiot umowy
Niniejszy Regulamin określa warunki, na których można dokonać rezerwacji i wynajmu miejsc noclegowych. Dokonanie rezerwacji za pośrednictwem serwisu internetowego https://www.vipapartamenty.pl jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu. Umowa pomiędzy klientem a właścicielem obiektu zostaje zawarta w momencie dokonania rezerwacji on-line bądź telefonicznie.
III. Rezerwacja
- Celem dokonania rezerwacji usługi, klient rezerwuje pobyt on-line lub telefonicznie. Na adres e-mail klienta zostanie wysłana wstępna rezerwacja wybranego obiektu, która jest utrzymywana przez system przez 48h – w tym czasie powinien wpłynąć na konto firmy Nieruchomości IMPER s.c. wyliczony zadatek. W przypadku braku potwierdzenia dokonania wpłaty zadatku w ciągu 48h rezerwacja może zostać anulowana.
- Celem potwierdzenia Rezerwacji, Wynajmujący przesyła na adres e-mail Klienta Potwierdzenie Rezerwacji i w tym przypadku rezerwacja zmienia status na Potwierdzoną Rezerwację z chwilą uznania rachunku bankowego Wynajmującego Przedpłatą.
- Dokonanie rezerwacji stanowi potwierdzenie, że Najemca zapoznał się i zaakceptował postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Wynajmujący przesyła Potwierdzoną Rezerwację, na adres email podany przez Klienta, nie później niż w terminie 72 godzin od daty wpływu Przedpłaty na rachunek Wynajmującego.
- Apartamenty mogą zostać wyjątkowo zarezerwowane w inny sposób, po uprzedniej konsultacji telefonicznej z Wynajmującym.
IV. Płatność
- W przypadku wymaganej Przedpłaty Klient dokonuje płatności na rachunek wskazany przez Wynajmującego, podając w tytule własne nazwisko oraz numer rezerwacji, w taki sposób by rachunek Wynajmującego został uznany nie później niż w terminie dwóch dni roboczych od dnia otrzymania Potwierdzenia Rezerwacji.
- Uznanie rachunku Wynajmującego Przedpłatą po terminie wskazanym powyżej, może spowodować nie dojście Rezerwacji do skutku.
- W trakcie dokonywania rezerwacji on-line lub telefonicznie Klient wybiera cenę z dwóch planów cenowych. Oferta bezzwrotna- Klient wpłaca całość za pobyt do 48 godzin nie później niż dwa dni robocze od dnia dokonania rezerwacji. W przypadku anulowania rezerwacji wpłacona kwota nie podlega zwrotowi. Oferta zwrotna – Klient wpłaca 30% z kwoty za pobyt a pozostałą kwotę na miejscu w dniu przyjazdu. W przypadku anulowania rezerwacji 30 dni lub poniżej 30 dni przed przyjazdem wpłacona kwota nie zostanie zwrócona. Powyżej 30 dni przed przyjazdem w przypadku anulowania rezerwacji wpłacona kwota zostanie zwrócona w sposób ustalony z klientem.
- Płatność pozostałej części Ceny za Usługę dokonuje się na następujących zasadach:
- gotówką lub bezgotówkowo, z chwilą wydania kluczy do Apartamentu,
- przelewem bankowym na rachunek Wynajmującego, nie później niż na 24 godziny przed pierwszym dniem korzystania z Lokalu,
- Koszt sprzątania Apartamentu wynosi w zależności od rodzaju apartamentu lub domku od 175 do 500 zł brutto i naliczany jest za cały pobyt.
- Koszty przelewów bankowych obciążają w całości Klienta.
- W każdym przypadku płatność całości opłaty za pobyt i uznanie rachunku Wynajmującego musi nastąpić przed przekazaniem wynajmowanego Apartamentu do dyspozycji Klienta.
- przed dokonaniem płatności Klient powinien poinformować o potrzebie wystawienia faktury
- w celu odebrania paragonu fiskalnego prosimy o osobiste zgłoszenie się do biura firmy, które znajduje się w Zakopanem, ul. Sienkiewicza 1c i czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9-16.
V. Zmiany w rezerwacji. Odwołanie najmu
- Wszelkie zmiany w rezerwacji oraz jej anulowanie wymaga przesłanie przez Klienta pisemnej rezygnacji lub zapytania o zmianę na adres mailowy: biuro@vipapartamenty.pl.
- Przy anulowaniu Wynajmujący jest uprawniony do pobrania 30% Przedpłaty jeśli rezygnacja nastąpi w terminie późniejszym niż 30 dni przed pierwszym dniem przyjazdu, w którym Klient zamierza rozpocząć korzystanie z Apartamentu.
- W przypadku anulowania rezerwacji 30 dni przed planowana data przyjazdu kwota należna Klientowi zwracana jest na rachunek bankowy wskazany w formie pisemnej przez Klienta lub na rachunek, z którego opłata rezerwacyjna została dokonana.
- W przypadku gdy rezerwacja nie zostanie odwołana lub gdy odwołanie lub zmiana nastąpi 30 dni przed planowaną datą przyjazdu i później Najemca zobowiązany będzie do uiszczenia 30% ceny najmu, zgodnie z dokonaną rezerwacją.
- Zmiany rezerwacji dokonuje się poprzez anulowanie poprzedniej rezerwacji i utworzenie nowej. Przedpłata wpłacona przy poprzedniej rezerwacji ulega zaliczeniu na poczet Przedpłaty wynikającej z nowej rezerwacji.
- W przypadku gdy cena najmu wynikająca z nowej rezerwacji będzie wyższa, Najemca zobowiązany jest do uzupełnienia kwoty Przedpłaty, na zasadach określonych w Paragrafie IV.
- W przypadku gdy cena najmu będzie niższa, wpłacona Przedpłata zostaje zaliczona na poczet ceny najmu.
- Zmiana rezerwacji ze strony Klienta w zakresie terminu może nastąpić najpóźniej na 72 godzin przed rozpoczęciem najmu pod warunkiem dysponowania wolnymi terminami i apartamentami.
VI. Postępowanie reklamacyjne
1. Klient ma prawo składać reklamację w sprawach dotyczących usług świadczonych przez Obiekt.
2. Obiekt przyjmuje do rozpatrzenia jedynie reklamacje wysłane drogą elektroniczną, na adres: biuro@vipapartamenty.pl w terminie do 14 dni od daty zakończenia pobytu Klienta w obiekcie lub jeżeli pobyt nie odbył się w terminie wynikającym z dokonanej rezerwacji – w terminie do 14 dni od daty w jakiej pobyt powinien się odbyć.
3. Obiekt zastrzega sobie 14-dniowy termin rozpatrzenia złożonej reklamacji. W tym terminie Obiekt poinformuje elektroniczne Klienta o wyniku złożonej reklamacji.
VII. Odpowiedzialność
- W przypadku siły wyższej tj. nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron, katastrof żywiołowych, strajków, działań wojennych lub innych sytuacji wyjątkowych uniemożliwiających realizację usługi zgodnie z umową, Wynajmujący jest zwolniony z odpowiedzialności.
- W wyjątkowych sytuacjach Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zamiany Apartamentu na taki sam lub o wyższym standardzie, za tę samą lub niższą cenę.
- Apartament lub domek jest samodzielnym lokalem mieszkalnym wykorzystywanym przez Klienta na podstawie stosunku najmu. W związku z powyższym Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Klienta lub inne osoby korzystające z lokalu. W szczególności nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności, o której mowa w art. 846-852 kodeksu cywilnego.
VIII. Przyjazd i odbiór kluczy
- Wydanie Apartamentu Najemcy w pierwszym dniu najmu następuje nie wcześniej niż o godzinie 16:00 i nie później niż o godzinie 21.00. Na przyjazd w po godzinie 21.00 zgodę musi wyrazić Wynajmujący. W takim przypadku pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 50zł. Wydanie apartamentu przed godziną 16:00 również może nastąpić pod warunkiem wcześniejszego wyrażenia zgody przez Wynajmującego.
- Najemca zobowiązany jest poinformować Wynajmującego o planowanej godzinie przyjazdu, najpóźniej w dniu poprzedzającym planowany dzień przyjazdu. Najemca zobowiązany jest natychmiast poinformować Wynajmującego o braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności wobec Najemcy za ewentualne opóźnienia w wydaniu obiektu spowodowane brakiem właściwego zawiadomienia o godzinie przyjazdu.
- Odbiór kluczy następuje bezpośrednio w obiekcie. Wydanie apartamentu następuje na podstawie okazanego Wynajmującemu lub jego przedstawicielowi dowodu tożsamości, po uiszczeniu Ceny najmu (jeśli płatności nie dokonano przelewem). W razie wyrażenia takiej prośby Najemcy zostaje przekazany Rachunek za usługę Najmu lokalu. Właściciel lub jego przedstawiciel prezentuje Klientowi lokal i jego wyposażenie.
- Wynajmujący lub jego przedstawiciel może odmówić wydania kluczy do Apartamentu osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających oraz zachowujących się agresywnie, stwarzających zagrożenie dla osób lub mienia, jak również w przypadku, gdy z okoliczności wynikać będzie możliwość naruszenia przez Najemcę postanowień regulaminu.
- Podczas usługi najmu od Klienta może zostać pobrana zwrotna Kaucja, w wysokości od 300 zł do 1000 zł, a w okresie weekendowym oraz sylwestrowym w wysokości od 500 zł do 2000 zł, na poczet wystąpienia ewentualnych szkód w wyposażeniu.
- Kaucja jest zwracana klientowi w przypadku niewystąpienia szkód w wyposażeniu – gotówką przy opuszczaniu przez Klienta lokalu lub na wskazany rachunek bankowy.
IX. Obowiązki Najemcy
- Liczba osób mogących przebywać w apartamencie jest ograniczona do podanej w opisie Apartamentu, zamieszczonym na stronie https://www.vipapartamenty.pl lub portalach ogłoszeniowych. Po godzinie 22:00 w lokalu mogą przebywać tylko osoby zameldowane.
- W lokalu zabrania się wprowadzania zwierząt, palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia.
- Klient zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa, poszanowania zasad współżycia społecznego, w tym do poszanowania ciszy nocnej w godzinach od 22 do 7. W obiektach, w których obowiązuje regulamin porządku domowego Najemca zobowiązany jest do jego przestrzegania. Zabrania się organizacji głośnych i uciążliwych spotkań towarzyskich, prywatek lub imprez w lokalu.
- Najemca nie może oddawać w podnajem apartamentów oraz przekazywać ich osobom trzecim oddawać w podnajem apartamentów oraz przekazywać ich osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- Najemca nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Wynajmującego dokonywać jakichkolwiek napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w Apartamencie. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Najemca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować przedstawiciela Wynajmującego. Najemcy nie przysługuje prawo żądania od Wynajmującego zwrotu dokonanych nakładów, chyba że strony inaczej postanowią na piśmie.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w apartamentach grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, nie stanowiących wyposażenia Apartamentu. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych. Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę zaworów wody, gazu i urządzeń elektrycznych.
- Najemca zobowiązany jest do dbania o Apartament i jego zwrotu w stanie niepogorszonym, z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia.
- Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody, jakie wyrządzi w budynku, w którym znajduje się Apartament, w Apartamencie oraz w wyposażeniu Apartamentu. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o wszelkich zdarzeniach, które mogą narazić go lub jakąkolwiek inną osobę na szkodę oraz o jakichkolwiek szkodach wyrządzonych w budynku, w którym znajduje się Apartament, w Apartamencie oraz w wyposażeniu Apartamentu, a także o wszelkich roszczeniach osób trzecich w związku z takimi szkodami, w tym właścicieli mieszkań sąsiadujących z Apartamentem. Jednocześnie Klient zobowiązuje się do natychmiastowego pokrycia wszelkich szkód. Właściciel ma prawo do pokrycia szkody z otrzymanej Kaucji. W takim razie Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego uzupełnienia Kaucji, nie później jednak niż w terminie 2 dni od daty otrzymania zawiadomienia o pokryciu szkody z Kaucji. Klient zobowiązany jest do zapłaty czynszu za pełny okres wynajmu liczony do daty przywrócenia Apartamentu do stanu pierwotnego, z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia.
- Wynajmującemu lub jego przedstawicielowi przysługuje prawo wstępu do Apartamentu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Najemca narusza zapisy niniejszego regulaminu. W przypadku, gdy Najemca nie będzie obecny w Apartamencie, przedstawiciele Wynajmującego niezwłocznie skontaktują się z Najemcą.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu w tym w szczególności zapisów ust. 1-8 niniejszego paragrafu, Wynajmujący upoważniony jest do rozwiązania umowy najmu ze skutkiem natychmiastowym. Niezależnie od powyższego, może również w razie naruszenia ust. 1, 2, 4, 5 lub 6 niniejszego paragrafu, nałożyć na Najemcę karę umowną w wysokości 500 zł za każde naruszenie.
- Zwrot Apartamentu w ostatnim dniu najmu następuje do godziny 11:00. Zwrot apartamentu po godzinie 11:00 wymaga wcześniejszego wyrażenia zgody przez Wynajmującego. Najemca zobowiązany jest uzgodnić godzinę zwrotu lokalu z Wynajmującym.
- Wynajmujący w dniu przekazania Apartamentu wyda Najemcy klucze. W przypadku ich zagubienia bądź zniszczenia Najemca zobowiązuje się uiścić dodatkową opłatę w wysokości 500 zł . Najemca nie może wymieniać zamków, ani samodzielnie dorabiać kluczy do Apartamentu. Najemca może otrzymać drugi komplet kluczy, po zwróceniu się do Wynajmującego ze stosownym wnioskiem.
- Z chwilą zakończenia okresu najmu, klucze odbiera Wynajmujący lub jego przedstawiciel, dokonując jednocześnie przeglądu Apartamentu w obecności Najemcy.
- W razie niedokonania zwrotu Apartamentu po zakończeniu najmu Najemca zobowiązany będzie uiszczać Wynajmującemu karę umowną w wysokości 1000 zł, za każdą dobę bezumownego korzystania z Apartamentu po dacie zakończenia najmu.
- W przypadku, gdy Kaucja i kary umowne nie pokryją całej szkody wyrządzonej Wynajmującemu, może on dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach kodeksu cywilnego.
X. Ceny
- Ceny podane w opisie poszczególnych Apartamentów są cenami brutto.
- W cenę najmu wliczone są koszty dostarczania do apartamentu mediów (energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków, wywozu śmieci, telewizji kablowej i internetu).
- Czas trwania najmu liczony jest w dobach. Doba trwa od godziny 16.00 w dniu najmu do godziny 11.00 dnia następnego. Ceną najmu Apartamentu jest iloczyn ceny Apartamentu na ilość dób najmu.
- Podane w opisie Apartamentów ceny mogą ulec zmianie w okresach świątecznych, letnich oraz podczas imprez masowych.
XI. Dane osobowe
- Poprzez korzystanie z usług Wynajmującego i dokonanie Wstępnej Rezerwacji Klient niniejszym wyraża zgodę na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych prowadzonej przez Wynajmującego, odpowiedzialnego za proces rezerwacji. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji rezerwacji, ułatwienia dokonywania kolejnych rezerwacji oraz w celach marketingowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 roku, poz.1000).
- Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji.
XII. Postanowienia końcowe
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Wynajmującym a Najemcą jest prawo polskie.
- W przypadku Rezerwacji dokonanej przez osobę fizyczną ewentualne spory rozstrzygane będą przez właściwy rzeczowo sąd powszechny zaś w przypadku Rezerwacji dokonanej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub przez osoby prawne ewentualne spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.08.2014 r. i ma zastosowanie do rezerwacji, które zostaną złożone po tej dacie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu będą dokonywane przez zamieszczenie nowej treści Regulaminu na stronie internetowej https://www.vipapartamenty.pl